AOL a publicat o baza de date din care reiese de câte ori au dat click oamenii pe fiecare poziÅ£ie din clasament. Baza de date era destul de mare ca sa putem generaliza, dar bineînÅ£eles ca întotdeauna vor fi niÅte diferenÅ£e în funcÅ£ie de cuvintele cheie.
Chiar la început a reieÅit faptul ca 70% dintre vizitatori aleg pagini de pe lista organica (cele care se gasesc în partea stânga a listei de rezultate) Åi numai 30% dau click pe anunÅ£urile platite care se afla în partea dreapta a listei de rezultate.
În momentul de faÅ£a pe noi ne intereseaza lista gratuita, naturala, deci pe aceasta o abordam mai pe larg. Dupa statistica, din cei 70%, 90% din vizitatori aleg o pagina web de pe prima pagina a rezultatelor cautarii, adica din primii 10 Åi din 10 vizitatori numai 1 rasfoieÅte mai departe (la urmatoarele 990 de rezultate),ca sa se uite Åi la urmatoarele rezultate, eventual sa Åi viziteze o pagina web dintre acestea.
Dintre primele 10 rezultate 47% dintre oameni decid sa viziteze prima poziÅ£ie. AtenÅ£ie! Primul câÅtiga 47%! Incredibil! Al doilea faÅ£a de acesta beneficiaza numai de 14%, iar al treilea primeÅte 10% din voturi. Primii trei încaseaza total 71%, deci cei 7 care au mai ramas pe prima pagina sunt aleÅi numai de catre 29% din numarul total al vizitatorilor.
Eu am ramas Åocat când am vazut cât de mult conteaza sa fii în primii trei. M-am gândit eu ca conteaza mult, dar nu am crezut ca este chiar aÅa de mare diferenÅ£a între primii trei Åi restul, pâna când nu am citit statistica.
Merita calculat! Daca se cauta de 1000 de ori pe zi dupa un cuvânt cheie (aceasta putem sa vedem cu ajutorul Adwords, despre asta a fost vorba în prima lecÅ£ie), atunci dintre 1000 de vizitatori câÅ£i se distribuie teoretic pentru fiecare poziÅ£ie din clasament.
Deci 1000 de cautari. 70% dintre aceÅtia aleg lista organica, iar astfel ramân 700. 90% din aceÅti 700 de vizitatori ramân pe prima pagina a rezultatelor, adica 630 de vizitatori ramân pentru primele 10 poziÅ£ii.
Din 630 de vizitatori, daca rotunjim, prima pagina primeÅte 296, al doilea 88, al treilea 63, iar celor 7 care mai sunt pe prima pagina, li se distribuie 183 de vizitatori.
Nu trebuie sa va necajiÅ£i daca site-ul dumneavoastra nu figureaza în primele trei locuri în clasamentul unui cuvânt cheie, pentru ca în statistica a fost vorba despre un singur cuvânt cheie Åi site-ul dumneavoastra nu este optimizat numai dupa un singur cuvânt cheie, ci dupa mult mai multe.
Merita sa va jucaÅ£i puÅ£in cu cifrele, ca sa va daÅ£i seama în funcÅ£ie de interes Åi poziÅ£ie în clasament câÅ£i vizitatori puteÅ£i sa aÅteptaÅ£i. Aceste cifre sunt preluate dintr-o statistica, nu se pot generaliza pentru toate cazurile, pentru ca de exemplu aceste rezultate arata cu totul altfel deja Åi în clipa în care nu apar anunÅ£uri platite pentru un anumit cuvânt de cautare.
Datele din acest articol sunt mai profund abordate în carte, dar sper ca deja Åi din informaÅ£iile cunoscute pâna acum reiese din ce cauza merita sa ne ocupam cu optimizarea pentru motoarele de cautare Åi de ce se merita sa obÅ£inem locuri cât mai bune în clasamente.
Tags: promovare web, promovare site, promovare seo
No comments:
Post a Comment